Forum www.CoLoBoT.fora.pl Strona Główna www.CoLoBoT.fora.pl
Forum poświęcone CoLoBoT'owi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Programik do transportu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.CoLoBoT.fora.pl Strona Główna -> Programy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shaggy
Administrator



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:08, 26 Lip 2005    Temat postu: Programik do transportu

Bardzo prosty programik. Przydaje się kiedy kopalnia jest daleko od głównych zabudowań.

extern void object::Transport()
{
object item;

while ( true )
{
item = radar(NuclearCell, 0, 360, 0, 1000, -1);
if ( item == null )
{
message("Nie ma więcej Baterii Nuklearnych");
return;
}
goto(item.position);
grab();

item = radar(BlueFlag);
goto(item.position);
goto(space(position));
drop();
if ( energyCell.energyLevel < 0.1 )
{
item = radar(NuclearCell);


goto(item.position);

grab(EnergyCell);
drop(Behind);

grab(InFront);
drop(EnergyCell);

message("Bateria Nuklearna została zmieniona");
}
}
}

Akurat ten jest zrobiony do transportu Baterii Nuklearnych z Elektrowni Atomowej do Niebieskiej Flagi znajdującej się przy głównych zabudowaniach. Cała rzecz dzieje się na księżycu w grze swobodnej, więc używam tu Grabbera na nogach.

Piszcie własne programy i opisy do nich!
A! I każdą parę klamr zaznaczajcie w innym kolorze, żeby było łatwiej rozróżnić jak u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Colobot
Gość






PostWysłany: Nie 10:05, 11 Maj 2008    Temat postu: poptrawka

znalazłem błąd napisałeś

if (EnergyCell Energy.level <0.1)
przecież energycell to normalne ogniwo a w komunikacie jest ogniwo ATOMOWE zmienione

poza tym jesli chodzilo ci o ogniwo atomowe sugeroje napisac (..)level <0.05
to to samo co 1/2 zwyklego ogniwa :)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lith
Gość






PostWysłany: Nie 19:08, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Tak przypadkem wpadłęm na to forum.... (chyba cas znowu colobota poszukać Razz)

Programik ma następującą wadę:
Jaka masz gwarancje, że pojazd wymieni swoje ogniwo na pełne.
Jak sam sie kiedyś bawiłęm w wolną grę to wszystkie roboty zmieniały atomóki mniej więcej na tym samym placu. Był tez tam osobny robot, który wyszukiwał używane atomóki i wywoził poza bazę.... gdzie kolejny robot zajmował się ich utylizają Razz
Oprócz tego ja bym zrobił osobną zmienną dla flagi i osobna dla ogniw i tą dla flagi wstawił przed pętle.
Poza tym
Powinien też byc jakiś minimalny dystans ogniwa, bo jak sie skończą te daleko to będzie przewalał te przy fladze z kuby na kupę.
Jeżeli nie ma ogniw powinien czekać, ewentualnie jakby chodził na zwykłe ogniwo to iść sie dołądować, wrócić i czekać, bo po co ma program przerywać.
I ja bym jeszcze wywalił komunikaty, bo jeżeli wszystko działa to po co ma Ci robot głowe zawracać?

...wiem, że stary temat Razz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.CoLoBoT.fora.pl Strona Główna -> Programy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin