Forum www.CoLoBoT.fora.pl Strona Główna www.CoLoBoT.fora.pl
Forum poświęcone CoLoBoT'owi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Elite transporter !

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.CoLoBoT.fora.pl Strona Główna -> Programy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Colobot
Gość






PostWysłany: Nie 10:40, 11 Maj 2008    Temat postu: Elite transporter !

extern void object::trans_X()
{
object item ;
while (true)
{

item = radar(BlueFlag);
goto (item.position);
item = radar(NuclearCell);
goto (item.position);
grab();
item = radar(YellowFlag);
goto(item.position);
item = radar(RedFlag);
goto(item.position);
item = radar(GreenFlag);
goto(item.position);
item = radar(VioletFlag);
goto (item.position);
goto (space(position));
drop();
item = radar (GreenFlag);
goto (item.position);
item = radar(RedFlag);
goto(item.position);
item = radar(YellowFlag);
goto(item.position);

}


}
jet to program do transportu objektow objekt jest odbierany w okolicach niebieskiej flagi potem grabber idzie do zultej nastempnie czerwonej ,zielonej , i w okolicach fioletowej zostawia przedmiot ta wersja transportoje nuklearne ogniwa elektryczne ale wystarczy zmienic 1 slowo (NuclearCell) na inne (EnergyCell,Titanium,TitaniumOre,UraniumOre)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Colobot
Gość






PostWysłany: Nie 10:54, 11 Maj 2008    Temat postu: poprawka

aha i jeszcze jedno gdy grabber zostawi przedmiot niedaleko fioletowej flagi wraca ta sama droga dlatego nie polecam uruchamiac tego programu u wiencej niz 2 robotow bo benda nie siebie wpadac, do tego radze uzyc ogniwa nuklearnego, bo program nie jest dostosowanu do ladowania ogniw elektrycznych. pierwotnie stwozylem go do transportu w swobodnym trybie na krystalii, tam na srodku jest cos w rodzaju gury na srodku jeziora, na dlozsze dystanse to jeziorko zawsze stoi na drodze, dlatego robot nie idzie od niebieskiej do fioletowej flagi od razu ale jeszcze zachacza o czerwona, zolta i zielona
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Colobot
Gość






PostWysłany: Pon 16:24, 12 Maj 2008    Temat postu: powrot do domu

ci ktozy ozyli programu w wiencej niz 3 robotach na raz zrozomieli, ze
roboty na siebie wpadaja i wzajemnie blokoja sobie flagi (robot podchodzi do flagi i wykonoje zwrot to zajmoje 3 sekondy a nastempny joz by chcial tam stanonc, co powstaja blendy i wszystko sie zatrzymoje) tu pojawia sie problem na srodku naszje "flago-autostrady" stoi kilka robotow ktore trzeba rencznie sprowadzic do niebieskiej flagi, koszmar !
z dowolnego miejsca na "flago-autostradzie" do niebieskiej flagi:
dlatego taz napisalem program ktory prowadzi robota do niebieskiej flagi

program podam za kilka linijek ale chcialem cos dodac w tym samym dziale "programy" mozna znalezc objetnice programu pro-grabber, ktory ma sie ukazac dopiero pod koniec miesionca. Program ktory tu podaje porownoje odlegosc do kazdej z 4 flag i w zwionzku z wynikiem porownania podejmoje dzialanie, a pisalem go w max 20 minot jak dlogi w taki razie jest pro-grabber skoro ma byc pisany 20 dni ??

a oto i moj dodatek "powrot do domu"

extern void object::dom()
{
object item;
float niebieska, zielona, zulta, czerwona;
item=radar(BlueFlag);
niebieska=(distance(position, item.position));
item=radar(YellowFlag);
zulta=(distance(position, item.position));
item=radar(RedFlag);
czerwona=(distance(position, item.position));
item=radar(GreenFlag);
zielona=(distance(position, item.position));
if (niebieska<zielona)
{if(niebieska<zulta)

{item=radar(BlueFlag);
goto(item.position);
}

if(niebieska>zulta)

{
item=radar(YellowFlag);
goto(item.position);
item=radar(BlueFlag);
goto(item.position);

}



}
if(niebieska>zielona)
{
if(czerwona<zielona)

{
item=radar(RedFlag);
goto(item.position);
item=radar(YellowFlag);
goto(item.position);
}

if(zielona<czerwona)
{
item=radar(GreenFlag);
goto(item.position);
item=radar(RedFlag);
goto(item.position);
item=radar(YellowFlag);
goto(item.position);
item=radar(BlueFlag);
goto(item.position);

}
}

}
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lith
Gość






PostWysłany: Nie 19:30, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Jeżeli ktoś to będzie czytał:
takie coś to w sumie żaden problem zrobic z goto Razz

Lepszą opcja jest napisanie programu z wykorzystaniem funkcji motor, wtedy pojazdy będą poruszały sie płynniej.
Można też wtedy wstawić kawałęk programu, żeby roboty sie omijały itd. bo w przeciwieństiwe do funkcji goto robot może cały czas skanować otoczenie i sprawdzać czy jakiś robot do niego nie podjeżdża i jak cos to wykonać coś w stylu [jeżeli wykryjesz jakiegoś (ewentualnie konkretnego) robota 3m przed sobą, skręć 45 stopni w prawo ustaw motor na (1,1), czekaj 2s] Dzięki temu sie nie będą zderzały. Oczywiście ja polecałbym zastąpienie skręcenia 45 st. też motorem, wtedy łądnie płynnie by sie mijały.
Można tez wszystkie flagi zastąpić jednym kolorem, i pobawic sie troche atrybutami od radaru. Wtedy można puszczac pojeździki w 2 strony i oszdzędnośc na flagach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Colobot
Administrator



Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:01, 13 Maj 2009    Temat postu:

planuje taka aktualizacje ale czas na pisanie i betatesty bende miał dopiero na wakacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szynutix
Gość






PostWysłany: Śro 22:44, 09 Gru 2009    Temat postu: jestem leprzy szynuziiixie3344

{
object ruda;
ruda = radar(TytaniumOre);
goto(ruda.psition);
grab ();

object huta;
huta = radar(nie pamiętam jak była huta);
goto(huta.position);
drop ();
move (-2);
}

Napisałem ten program żeby udowodnic koedze ze jestem od niego leprzy w programowaniu bo on posługu się jeszcze move i turn Surprised Surprised .
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.CoLoBoT.fora.pl Strona Główna -> Programy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin